Jaké poklady nacházíme a ztrácíme během svých životů? A je možné pustit se do hledání pokladu, který se zdá být nenávratně ztracen v nejtemnějších hlubinách? Kniha Poklad vypráví příběh Karla a Julie Skálových, otce a dcery, které rozdělila tragická událost. Zatímco Karel se vydal za splněním svého dávného snu a je pro to ochoten udělat naprosto cokoli, jeho dcera Julie došla na vrchol své kariéry, odkud se nechce a nemůže pohnout dál. Minulost řešit odmítají a s přítomností se vyrovnává každý po svém. Karel Skála hledá na Bali ztracenou loď, žije v zanedbaném resortu a čím dál víc pije a zadlužuje se. Julie Skálová je top kuchařka v michelinské restauraci, ale kromě vaření si do života odmítá pustit cokoli dalšího. Kniha Poklad vás zavede do jejich společného příběhu.
Odehrává se na pozadí snu o lodi z 16. století, která má na palubě dosud nenalezenou truhlu plnou zlata a drahokamů, a v kulisách překrásného exotického ostrova plného zázraků a splněných přání.
„Neměl by sis půjčovat cizí peníze,“ řekla Julie smířlivě. „Řekněme, že mám, například..., hypoteticky…, tolik, kolik potřebuješ.“ Skála se nadechoval, aby něco namítl, ale Julie ho nenechala a pokračovala dál. „Než se rozhodnu, chci, abys mi řekl všechno. Chceš půjčku, tak se pojďme bavit jako podnikatelé. Takže jestli ty peníze chceš, musíš pro to něco udělat.“ Skála už byl opravdu zničený. Zamyšleně hleděl na obzor. V dálce bylo vidět záblesky bouře. „Fajn,“ řekl pevně. „Pořád hledám Květ moře.“ „Celoživotní posedlost,“ dodala Julie. Skála jen pokrčil rameny: „Dlouhodobá pečlivá práce.“ „Jak myslíš,“ mávla rukou Julie a vrátila se k praktickým věcem. Navíc si všimla, že ji to proti její vůli opravdu začalo zajímat. „Ale proč jsi tady?“ „Protože chci najít poklad,“ odpověděl Skála, jako by to byla ta nejjasnější věc na světě.
Barbora Voráčová podle scénáře Rudolfa Havlíka: POKLAD | Čte Petra Bučková | Režie Alexandra Bauerová | Zvuk, střih a mastering Jan Neruda | Hudba Ondřej Konvička | Natočeno ve studiu S Pro Alfa CZ | Produkce S Pro Alfa CZ | Supervize Alena Brožová | Vydala Euromedia Group, a. s. – Témbr, v březnu 2025.
Nahrávka vznikla podle knižní předlohy: POKLAD Text © Barbora Voráčová, Rudolf Havlík, Logline Production s. r. o., 2024 | Fotografie © Logline Production s. r. o., 2024 | Grafický návrh Marcela Šedivá | All rights reserved. | Vydala Euromedia Group, a. s. – Ikar, 2024.
Barbora Voráčová je spisovatelka, dramaterapeutka, lektorka storytellingu, vypravěčka. Založila organizaci Storytelling CZ, která se věnuje vyprávění příběhů, a má vlastní drama-terapeutickou praxi. Pracuje v České televizi, kde píše pro stanici ČT Déčko.
Rudolf Havlík je režisér, scenárista a spisovatel. Narodil se v Sokolově a v současné době žije v Praze. Napsal a režíroval filmy Pohádky pro Emu, Bábovky, Po čem muži touží 1 a 2, Prezidentka, Minuta věčnosti, Ostrov, Franta mimozemšťan a Poklad. Napsal dva romány Zítra je taky den a Horkou jehlou, které se s humorem věnují problematice výroby oděvů v Asii a životnímu prostředí a udržitelnosti. Natočil také dokumentární přírodopisný seriál Na vlastní nohy. Ve volném čase se věnuje cestování, surfingu, horám, Arktidě a lidem, které má rád.
Petra Bučková se narodila v Brně, vyrůstala v Táboře a po maturitě se do Brna vrátila, aby tam vystudovala JAMU. Po škole účinkovala v několika moravských divadlech (Divadlo Petra Bezruče, HaDivadlo, Husa na provázku, Polárka) a nakonec zakotvila v pražském Divadle Na zábradlí. Zahrála si v úspěšných seriálech: Jitřní záře, Limity, Záhadné případy, Sex O´clock a ve webseriálech: #annaismissing a #martyisdead, který byl odměněn výroční cenou Emmy 2020 a Českým lvem za mimořádný počin v oblasti audiovize. Díky široké jazykové vybavenosti si zahrála i v zahraničních projektech (Alpha Code, Carnival Row, Decision Game, Haunted, The Wheel of Time aj.) a prosadila se také v žánru krimi (Polda, Specialisté, Ochránce, Vraždy v kruhu, Hlava Medúzy). Mohli jsme ji vidět i ve filmech: Uzly a pomeranče, Spící město nebo právě Poklad.